PR en Communicatie

Jouw organisatie doet belangrijk werk voor de samenleving. Je hebt alles aardig voor elkaar maar toch blijft het werven van vrijwilligers een aandachtspunt. Hoe zorg je dat je vrijwilligers ‘vindt en bindt’? Hoe zorg je dat je vrijwilligers ambassadeur voor jouw organisatie worden. Hoe vertel je de buitenwereld wie je bent en wat je doet? Kortom, hoe zet je jouw organisatie goed op de kaart.

Werving van vrijwilligers

Het werven en behouden van vrijwilligers is een belangrijk onderdeel van de coördinatie van vrijwilligerswerk. Hoe vind je vrijwilligers die zich willen inzetten voor jouw organisatie en hoe zorg je ervoor dat zij hun werk leuk blijven vinden? Dit zijn belangrijke vragen als het gaat om het vinden en binden van vrijwilligers.

Profileren kun je leren

Profileren is iets dat veel vrijwilligersorganisaties lastig vinden. Maar in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is profileren niet moeilijk. Sterker nog, we doen het de hele dag door. Profileren is:

  • Laten zien wie je bent
  • Laten zien wat je doet
  • Laten zien waar je goed in bent
  • Laten zien wat je drijft
  • Jezelf onderscheiden en dus opvallen
  • De juiste woorden gebruiken
  • Relevant en consistent zijn
  • Netwerken

Op aanvraag organiseert Vrijwilligerspunt Papendrecht de workshop ‘Profileren kun je leren’ in samenwerking met The Happy Volunteer.

mensen